Antena Meniu Search
x

Un secol de OPEL! Istoria celebrei mărci de autoturisme

În urmă cu mai bine de un secol, se puneau bazele companiei germane Opel, care a început producția de mașini după principiul ''Wir leben Autos'', principiu după care producătorul s-a ghidat în tot acest timp, cumulând tehnica inginerească, pasiunea, inovația, inteligența, responsabilitatea

În urmă cu mai bine de un secol, se puneau bazele companiei germane Opel, care a început producția de mașini după principiul ''Wir leben Autos'', principiu după care producătorul s-a ghidat în tot acest timp, cumulând tehnica inginerească, pasiunea, inovația, inteligența, responsabilitatea

Anul 1899 marchează începutul producției în fabrica de la Rüsselsheim și constituie baza pentru construcția primelor autovehiculelor comerciale. Opel Patent Motor Car, System Lutzmann este numele dat primului automobil Opel. În același an, compania și-a făcut debutul internațional la cursele auto, potrivit site-ului www.opel.ro.

În martie 1901, Opel obține prima sa victorie în cursele auto, când Heinrich von Opel câștiga concursul Königsstuhl. Șase ani mai târziu, în 1907, pilotul de teste Opel și pilotul de curse Carl Jörns câștiga cursa Kaiserului în regiunea Taunus într-un autovehicul construit special de 45 kW (60 cp), iar Opel primea premiul Kaiserului pentru cel mai bun automobil german.

Inventatorul român Aurel Vlaicu este angajat ca inginer la fabrica Opel din Rüsselsheim în 1908, după finalizarea studiilor tehnice la Budapesta și Munchen. Documentul care atestă angajarea lui Aurel Vlaicu la fabrica Opel din Rüsselsheim se află expus la Muzeul Aviației din București.

În 1909, Opel lansează un autovehicul compact la un preț convenabil, cu două locuri, de 4 kW (8 cp), care devine cunoscut sub denumirea ''Doktorwagen''. Autovehiculul Opel cu numărul 10.000 iese de pe linia de producție în 1912. Este lansat, în același an, un autovehicul cu motor de 40 kW (100 cp) și patru cilindri.

Anul 1914 aduce ca noutate construcția unei mașini de curse bazată pe un sistem de propulsie, care a condus la triumful de la Gran Prix-ul din 1913. Autovehiculul este unul dintre primele care a fost echipat cu tehnologie cu patru supape — cu o capacitate de 12,3 litri, unitatea sa cu patru cilindri și 16 supape fiind motorul cu cea mai mare cilindree care a ieșit pe linia de producție de la Rüsselsheim. Opel devine cel mai mare producător de automobile din Germania.

În 1919 este inaugurată pista de curse Opel, la sud de Rüsselsheim, având un traseu oval cu viraje cu înclinare, pavat cu asfalt. Doi ani mai târziu, Opel construiește un motor cu opt cilindri, care își dovedește eficiența în cursa Eifel din 1922.

Anul 1924 aduce o modernizare completă a producției de automobile, Opel investind în acest scop un milion de mărci germane. În 1928, cu o cotă de piață de 37,5 procente, Opel se detașează net drept cel mai mare constructor de autovehicule german. Anul următor, General Motors cumpără 80% din acțiunile companiei Adam Opel AG cu puțin sub 26 milioane de dolari, devenind acționar majoritar.

În 1931, este construit un autovehicul la preț convenabil, echipat cu un motor cu cilindrii de 1,2 litri. Între 1931 și 1935 au fost construite 100.000 de unități, volum nemaiatins până atunci de un singur model în Germania. În același an, General Motors cumpără restul de 20 de procente din corporația Opel.

Autovehiculul Opel cu numărul un milion, model Kapitän, este fabricat în 1940. În octombrie, o directivă a regimului nazist stopează producția de autoturisme, fiind produse modele de camioane, inclusiv versiunile cu tracțiune integrală și cele pentru curse, echipamente militare precum trenuri de aterizare, carlingi și rezervoare de carburant pentru aeronave.

Primul model Opel de după război este construit în 1946, un camion Blitz de 1,5 tone, iar în 1947 producția de autoturisme este reluată cu modelul Olympia. În 1956 iese pe linia de producție autovehiculul Opel cu numărul două milioane.

În 1960 apare pe piață modelul Opel Rekord P2, în total fiind construite 755.000 de unități. Anul 1962 înseamnă centenarul Opel și inaugurarea unei fabrici la Bochum, pentru producția noului Opel Kadett. În 1964, Opel lansează trei noi modele de lux: Kapitän, Admiral și Diplomat, având motoare cu șase și opt cilindri, care au devenit imediat succese pe piață. Anul 1966 marchează ieșirea de pe linia de producție a modelului Kadett cu numărul un milion și deschiderea unor noi circuite de testare la Dudenhofen în landul german Hesse și a unei fabrici de componente în Kaiserslautern. De asemenea, Modelul Rekord C este lansat în producție, iar modelul Rallye Kadett este lansat pe piață, potrivit site-ului opel.ro.

În 1968 este lansat modelul Opel GT, iar în 1970 — modelele din clasa medie Ascona A și Manta A sport. De asemenea, modelul Commodore GS/E cu injecția electronică de carburant este lansat în producție. În 1971 este lansat modelul Rekord D.

În 1972, un model Opel GT modificat cu noul motor diesel Opel stabilește două recorduri mondiale și 28 de recorduri internaționale pe circuitele de testare de la Dudenhofen. Începând din 1973, toate modelele Opel sunt echipate cu centuri de siguranță. Anul următor, Walter Röhrl și copilotul său Jochen Berger devin campionii Raliului European cu un Ascona A.

În 1978 sunt lansate modelul de lux Senator și coupe-ul sport Monza fastback. Din 1981, Opel devine primul constructor de autovehicule care utilizează vopsele ecologice pe baza de apă iar în următorul an demarează construcția unei noi fabrici în Saragossa, Spania, pentru producția modelului Opel Corsa. În 1986 modelul Omega este ales Autovehiculul anului.

Producția modelului Kadett se încheie în 1991. Succesorul său este Astra, echipat cu sistemul de siguranță care include protecția în caz de impact lateral, rampe anti-alunecare în scaune și tensionatoare pentru centurile de siguranță. Compania lansează primul sau autovehicul off-road, modelul Frontera, care devine lider de piața europeană în clasa sa.

Modelul Vectra B este lansat în 1995, an în care Opel echipează toate autoturismele cu airbaguri full-size pentru șofer și pasagerul din față.

În 1999, Opel marchează un secol de excelență în domeniul industriei auto, prin expoziția multimedia Opel Millennium Express, desfășurată pe întreaga suprafață a unui tren, care circulă prin Europa. În același an, mașina Opel cu numărul 50 de milioane, un model Omega, iese de pe linia de asamblare de la Rüsselsheim. Cu Zafira, Opel lansează o nouă clasă de furgoane compacte, echipate cu sistemul Flex7.

În 2000 începe producția modelului Opel Agila, primul microvan de oraș, și este lansată o variantă Zafira cu propulsie pe gaz natural. Modelele Opel Signum si Meriva sunt prezentate simultan în 2003, când este lansată o nouă gamă de motoare, patru unități diesel CDTI common-rail și tehnologia economică TWINPORT pentru motoarele pe benzină. De asemenea, încep testele pentru Modelul Zafira HydroGen3 cu celule de carburant, precizează site-ul amintit.

În 2006 are loc prezentarea celei de-a patra generații a modelului Corsa la Salonul Auto Internațional Britanic de la Londra și începe producția de serie în Eisenach și Zaragoza. Noul Corsa primește cinci stele la testele de impact Euro NCAP pentru protecția pasagerului. Anul următor este prezentat modelul Flextreme, echipat cu un motor alimentat de la baterii.

Insignia, noul model de top Opel, își face debutul la Salonul Auto Internațional de la Londra, în 2008. A fost numit Autovehiculul anului 2009 pentru stilul și inovațiile sale, siguranță și confort.

În 2009, la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt, Opel prezintă noul model Astra și modelul Ampera cu zero emisii. Opel Ampera câștigă un premiu prestigios pentru tehnologie.

În ultimii ani, Opel a lansat alte modele — Adam, Noul Corsa, Corsa van, Cascada, GTC Astra, Meriva, Zafira Tourer, Antara, Vivaro, Mokka, Movano, Noul Combo.

În 2011, Ampera a primit premiul Top Gear "Mașina Eco a Anului", iar Corsa OPC, ediția Nurburgring, a fost numită "Hot Hatch-ul anului".

Modelul Insignia a fost lansat în 2013, cu un test drive-ul destinat publicului, organizat în Piața Constituției.

Printre ambasadorii mărcii Opel se numără campionul mondial la motociclism Valentino ''Vale'' Rossi, Claudia Schiffer — ambasador european al brandului, iar în România — Jojo și Răzvan Fodor.

Sursa: Agerpres

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Inedit » Un secol de OPEL! Istoria celebrei mărci de autoturisme