Aeroportul Henri Coandă, un oraș care nu doarme niciodată. Mii de oameni lucrează pentru ca fiecare aterizare sau decolare să fie perfectă
Pentru mulţi dintre noi, aeroportul înseamnă o sală de aşteptare şi un avion care pleacă. În realitate, mii de oameni lucrează pentru ca fiecare aterizare sau decolare să meargă ca la carte. De la însoţitorii de zbor, până la controlorii de trafic sau medicii aeroportului, toţi au un rol.
Pentru mulţi dintre noi, aeroportul înseamnă o sală de aşteptare şi un avion care pleacă. În realitate, mii de oameni lucrează pentru ca fiecare aterizare sau decolare să meargă ca la carte. De la însoţitorii de zbor, până la controlorii de trafic sau medicii aeroportului, toţi au un rol.
Doar pe Henri Coandă, de exemplu, lucrează 12 mii de oameni, cât populaţia unui oraş precum Otopeni.
Pentru a putea decola o aeronava are nevoie in medie de 25 de minute sa fie pregatita.
Pregătirea avionului nu înseamnă doar alimentarea sau incarcarea bagajelor.
Nimic nu mişcă pe pistă fără acordului dispecerilor din turnul de control. O cameră de aproape 50 de metri pătraţi. Aici sunt monitorizate si dirijate mişcările avioanelor şi autovehiculelor de pe pistă.
Creşterea numărului de zboruri aduce şi probleme întâlnite de pasagerii care tranzitează aeroportul Otopeni. Cele două terminale, două piste şi doar trei platforme de garare a avioanelor devin insuficiente. Promisiuni de modernizare sunt.
Pe hârtie, încasările aeroportului sunt în creştere. În realitate, modernizările promise trenează de mai bine de trei ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰