Pe urmele bagajelor pierdute în aeroport
22 de milioane de bagaje dispar anual pe drumul dintre două destinaţii. 5% dintre acestea nu mai ajung niciodată la proprietarii lor, din păcate. În România, cifra e mai mică decât media internaţională, dar chiar şi-aşa, un pasager dintr-o mie tot rămâne fără bagaj aici.
22 de milioane de bagaje dispar anual pe drumul dintre două destinaţii. 5% dintre acestea nu mai ajung niciodată la proprietarii lor, din păcate. În România, cifra e mai mică decât media internaţională, dar chiar şi-aşa, un pasager dintr-o mie tot rămâne fără bagaj aici. Cosmin Stan a fost şi a refăcut drumul bagajelor în aeroport, odată ce le lăsăm din mână pe banda de check- in.
Bucureşti, aeroportul Henri Coandă. Aici se sfârșește de cele mai multe ori călătoria în momentul în care va regășiți bagajul. Sunteți norocoși pentru că, în lume, 6 pasageri dintr-o mie nu prea își mai găsesc bagajul la destinație. Cifra a scăzut cu aproape 70% în ultimii 10 ani și, totuși, că să nu fiți unul dintre ei, atenție înainte să împachetați.
Ar trebui să va alegeți o valiza de bună calitate pe care să o și personalizați, adică să-i adăugați o eticheta cu numele, numărul de telefon și adresa. De abia după aceea puteți să plecați la check-in. Dar nu va lăsați niciodată valiza nesupravegheată în aeroport.
Un bagaj stingher poate declanşa o alertă teroristă, iar asta ar da peste cap zborurile şi planurile a mii de oameni.
O călătorie despre care nu prea ştim nimic
Să mergem acum pe urmele ei. Peste 1.000 de metri de bandă rulantă, 4 carusele imense, piste de preluare, dispozitive de dirijare, filtre de securitate dotate cu raze x şi scannere performante. Nu ascundeţi nimic pentru că totul se vede.
De pe fiecare etichetă de valiză se dezlipeşte un cod care este adăugat pe lista de bagaje pentru o anumită destinaţie. Practic, aşa se face sortarea iar lucrătorii se asigură că fiecare troller sau geantă de voiaj ajunge acolo unde trebuie. Aici pot apărea şi erorile.
Aeroportul Henri Coandă rătăcește puține bagaje
Şi după ce au trecut prin sistemul întortocheat al benzilor transportoare din aeroport bagajele dumneavoastră ajung în sfârşit în cala avionului. Dar nu oricum, valizele sunt aşezate în funcţie de destinaţie, dar şi de greutate, astfel încât să nu fie afectată siguranţa zborului.
La Bucureşti, cifrele sunt mai mici decât media mondială. Potrivit unor date neoficiale, doar un pasager dintr-o mie ramane fără bagaj.
De obicei însă, bagajele rătăcite ajung la pasagerii ghinionişti a doua sau a treia zi. Dacă s-au pierdut definitiv, se pot cere despăgubiri de cel mult 1.500 de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰