Antena Meniu Search
x

Video O defecţiune tehnică, ipoteza luată în calcul în cazul prăbușirii avionului MiG 21 LanceR. Fost pilot: ”A intrat la unghi mare, mare, în pământ”

O defecţiune tehnică este, cel mai probabil, cauza prăbuşirii aeronavei Mig 21 LanceR, in Mures. Motorul a cedat, iar pilotul a reuşit înainte de catapultare să transmită câteva mesaje turnului de control. Azi, anchetatorii s-au întors la epavă în încercarea de a recupera cutia neagră.

Alex Prunean
de Alex Prunean

la 21.04.2021, 21:58

Vezi și

Aşa arăta locul impactului la aproape 24 de ore distanţă. Aeronava este îngropată la mai bine de trei metri în pământ. Părţi din ea încă fumegă. Scaunul şi paraşuta pilotului au fost aruncate la câteva sute de metri distanţă.

Perimetrul vizat de anchetatori se întinde pe mii de metri pătrați. Militarii perie la pas pentru a cauta eventuale resturi desprinse din avion înainte de impact.

Unghiul de picaj îi face pe anchetatori să creadă că aeronava a avut o defecțiune tehnică

Unghiul de picaj şi faptul că s-a prăbuşit ca un pietroi îi fac pe specialişti să creadă că a fost o problemă tehnică.

Pe acelaşi subiect

Mircea Budiaci, fost pilot Mig21: ”A intrat la unghi mare, mare, în pământ. Asta înseamnă lipsa tracţiunii şi faptul că el cobora vertiginos. Urmează să scoatem epava din pământ. După care să recuperăm cutia neagră”.

La o mie de metri altitudine, spun piloţii, Mig 21 Lancer nu poate plana mai mult de un kilometru din momentul în care motorul se opreşte.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Pilotul Andrei Criste a suferit numeroase traumatisme după catapultare

Comandorul Andrei Criste, pilot al bazei aeriene Câmpia Turzii, cu 600 de ore de zbor la activ, a reuşit să se catapulteze la timp.

Aseară, pilotul a fost transferat la spitalul militar din Bucureşti cu o aeronavă a Forţelor Aeriene.

Florentina Ioniţă, director Spitalul Militar București: ”A fost un politraumatism cu afectare multipla de organe si aparat locomotor”.

Din 1994 şi până acum 19 aeronave Mig 21 Lancer s-au prăbuşit, iar 11 piloţi au murit.

Laurențiu Rădulescu, reporter Observator: ”Primele Mig 21 au zburat pentru forţele aeriene române în 1962. Aşa arată pe scurt aeronava militară. E un avion cu un singur motor, specializat în principal pentru lupta aer-aer. Poate fi dotat cu acest tip de rachete şi cu bombe de 500 de kilograme. Poate atinge o viteza de peste 2800 de kilometri pe oră. Între 1995 şi 2002 peste 100 de avioane Mig21 au fost moderizate. Aşa au ajuns la varianta Mig21 Lancer”.

Aeronavele sunt folosite acum pentru misiunile de poliţie aeriană deasupra României, ajutate de avioanele F16 şi aparate de luptă ale NATO care vin periodic în ţara noastră pentru apărarea spaţiului aerian.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri sociale » O defecţiune tehnică, ipoteza luată în calcul în cazul prăbușirii avionului MiG 21 LanceR. Fost pilot: ”A intrat la unghi mare, mare, în pământ”