Video "Oraş european". Modernizări la standard înalt, la Oradea. 6 pasaje rutiere vor trece pe sub zona istorică a oraşului
Şase pasaje rutiere pe sub un centru istoric şi peste 8 mii de metri pătraţi decoraţi cu dale din nisip de cuarţ - pavaj unic în România. Vorbim despre cele două proiecte de modernizare ce vor fi puse în aplicare pe parcursul următorilor doi ani în municipiul Oradea, cu bani din fonduri europene.
Piaţeta Cazaban se află în plin proces de modernizare. Dalele înalte de 18 centimetri ce vor fi aşezate pe carosabil sunt speciale.
Sebastian Dobrea, manager de proiect: Avantajele sunt în primul rând rezistenţa la uzură, este un pavaj impermeabil, apa nu pătrunde în el, are rezistenţă mare la ciclul de îngheţ-dezgheţ. Are o garanţie de peste 10 ani.
Noul pavaj, unic în România, va acoperi atât şoseaua, cât şi zona pietonală. Ideea utilizării acestor plăci a fost a constructorului german.
Localnică: Este foarte frumos pavajul, este minunat. Mă aşteptam să fie atât de frumos după cât au lucrat băieţii.
- Viața printre betoane. O comunitate dintr-o comună din Dolj, sub teroarea unei fabrici de pavele: "Poluare, curge...
- Oamenii dintr-o comună din Suceava vor să-şi asfalteze singuri drumul, sătui să-şi strice maşinile
- Lucrări în ritm de melc pe primul tronson al Drumului Expres Craiova-Piteşti. Iarna prea frig, vara îi ispiteşte...
- 15 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
- 15 februarie, Sfântul Apostol Onisim. Sărbătoare importantă în calendarul ortodox
Oradea, în continuă dezvoltare
Plăcile vor avea patru culori diferite şi vor fi montate într-o formă specială, pentru a sparge monotonia străzii. Întreg proiectul de pavare costă peste 12 milioane de lei, la care se adaugă şi TVA-ul. Lucrările sunt în toi, dar constructorul este încrezător că va finaliza proiectul anul viitor.
Sebastian Dobrea, manager de proiect: Nu este ieftin, dar se justifică acest preţ prin calitate, unicitate, rezistenţă, garanţie şi multe altele. Eu zic că şi strănepoţii noştri vor prinde piaţa ca şi nouă.
La Oradea este în desfăşurare şi un alt proiect important de infrastructură, cel mai mare după anii '90: 6 pasaje rutiere vor trece pe sub zona istorică a oraşului. Costul de execuţie - peste 30 de milioane de euro.
Ovidiu Guler – director adjunct Directia Management Proiecte cu Finantare Internationala Primăria Oradea: Termenul de realizare este de 24 de luni, undeva până în vara lui 2024, iar primul din aceste şase pasaje pe care îl vom finaliza este acest pasaj, care trebuie finalizat până la finalulul anului.
Localnici: Foarte bine. E aşa de aglomerat încât nu poţi să treci nici în partea asta, nici în cealaltă. Eu mă bucur că se face treaba asta.
- E super mişto. Oraş european. E cam târziu, dar e binevenit.
Din 15 august, zona centrală a oraşului va fi închisă complet pentru traficul rutier pentru următorii 2 ani.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰