Antena Meniu Search
x

Tot mai mulţi pasageri români loviţi de politica de overbooking a companiilor aeriene

Doi pasageri, acelaşi loc în avion. Cine ajunge primul, pleacă în călătorie. Tot mai des, pasageri români se plâng că au fost refuzaţi la îmbarcare. Nu cunoşteau politica de overbooking.

de Redactia Observator

la 20.01.2020, 21:12

Vezi și

Doi pasageri, acelaşi loc în avion. Cine ajunge primul, pleacă în călătorie. Tot mai des, pasageri români se plâng că au fost refuzaţi la îmbarcare. Nu cunoşteau politica de overbooking. Companiile au voie să vândă mai multe bilete decât numărul de locuri, doar că cei care rămân la sol trebuie să primească despăgubiri. Avem însă mărturii care arată că pe aeroporturi situaţia poate fi diferită.

"Cum să pierzi un zbor dacă ajung din timp la aeroport?!". Răspunsul vine de la Andrei. Ieri dimineaţă, nu s-a îmbulzit cu ceilalţi călători la poarta de îmbarcare. S-a aşezat la coadă când mai erau doar câţiva oameni. Atunci a aflat că nu mai e loc pentru el. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Compania i-a spus că îi poate oferi un loc într-un avion care va decola spre Treviso abia peste trei zile. Alţi călători care nu îşi rezervaseră locurile în aeronavă au primit cazare şi masă, până la următorul zbor. Până în acest moment, Wizz Air nu a venit cu o poziție în acest caz.

Printr-o situaţie similară a trecut şi Alexandra, în urmă cu o lună, când trebuia să zboare cu o altă companie low cost. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Ea a fost mai norocoasă. A făcut plângere chiar în aeroport și i-a fost oferit un alt zbor la doar o oră distanță.

Despre practica de a vinde mai multe bilete decât numărul de locuri existente în aeronavă trebuie să ştiţi că nu este doar des întâlnită, ci şi legală, reglementată la nivel european. De ce? Pentru că, statistic, între 5 şi 15% dintre pasageri nu se prezintă la aeroport pentru zbor.

Dacă toţi pasagerii care şi-au cumpărat un bilet se prezintă totuşi la aeroport, atunci compania trebuie să le ofere celor care nu mai încap în aeronavă fie despăgubiri, fie un alt zbor. 

În cazul în care pasagerul renunţă de bună voie la cursă, trebuie să primească între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţă. Dacă acest lucru nu se întâmplă...

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Ieri, pe Otopeni, 14 oameni din doar două avioane au rămas fără locul plătit. Puţini sunt cei care fac reclamaţii, deşi există mai multe instituţii care îi pot apăra. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Politica de overbooking se aplică pentru diminuarea pierderilor. Indiferent de numărul de pasageri, o companie va plăti la fel pentru combustibil sau angajaţi. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri sociale » Tot mai mulţi pasageri români loviţi de politica de overbooking a companiilor aeriene