Antena Meniu Search
x

Autorităţile vor pod nou peste Dunăre. Cel de la Giurgiu-Ruse nu mai face faţă traficului

Traficul pe podul Giurgiu-Ruse s-a dublat comparativ cu anul trecut, iar podul nu mai face faţă traficului, astfel că este nevoie de un nou pod care să decongestioneze traficul, a fost concluzia la care au ajuns marţi reprezentanţii instituţiilor publice din România şi Bulgaria care au avut o reuniune de lucru la Ruse, informează BTA.

- Giurgiuveanul.ro

Traficul pe podul Giurgiu-Ruse s-a dublat comparativ cu anul trecut, iar podul nu mai face faţă traficului, astfel că este nevoie de un nou pod care să decongestioneze traficul, a fost concluzia la care au ajuns marţi reprezentanţii instituţiilor publice din România şi Bulgaria care au avut o reuniune de lucru la Ruse, informează BTA.

În perioada ianuarie-august 2016, podul Giurgiu-Ruse a fost utilizat de 750.000-760.000 de vehicule în ambele sensuri de mers, iar în perioada similară a acestui an traficul a urcat la 1,370 milioane de vehicule.

Directorul executiv în cadrul Consiliului Judeţean Giurgiu, Nicu Mardale, şi-a exprimat speranţa că necesitatea unui nou pod peste Dunăre va fi luată în considerare de parlamentele celor două ţări. Nicu Mardale a citat un studiu din 2014 potrivit căruia construcţia unui nou pod peste Dunăre în regiunea Giurgiu-Ruse ar costa aproximativ 250 milioane de euro.

La rândul său, directorul Administraţiei locale a drumurilor publice din Ruse, Rostislav Stefanov, a apreciat că cea mai bună amplasare pentru un nou pod este la aproximativ trei kilometri est de oraşul Ruse, în zona localităţii Marten. Responsabilul bulgar a precizat că acest punct a fost selectat şi ca punct de plecare pentru viitoarea autostradă Ruse-Veliko Târnovo.

Oficialii români şi bulgari prezenţi la reuniunea de lucru au mai apreciat că o soluţie pe termen scurt pentru decongestionarea  traficului pe podul Giurgiu-Ruse este creşterea capacităţii punctelor de control de pe ambele maluri ale podului.

Podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparaţie capitală a fost efectuată în 1997.

În anul 2013 a fost inaugurat podul de la Calafat-Vidin, cel de al doilea pod de trecere peste Dunăre între România şi Bulgaria.

Sursa: Agerpres

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri sociale » Autorităţile vor pod nou peste Dunăre. Cel de la Giurgiu-Ruse nu mai face faţă traficului