Vinieta Oxigen, aplicabilă pentru Bucureşti, amânată pentru luna martie
Controversata taxă pe oxigen, care limitează accesul maşinilor poluante în Capitală, se amână! Şoferii ar fi trebuit să plătească rovinieta pentru Bucureşti peste doar trei săptămâni, de la 1 ianuarie, însă primarul general s-a răzgândit.
Controversata taxă pe oxigen, care limitează accesul maşinilor poluante în Capitală, se amână! Şoferii ar fi trebuit să plătească rovinieta pentru Bucureşti peste doar trei săptămâni, de la 1 ianuarie, însă primarul general s-a răzgândit.
Primăria susţine că, din motive de informare, a amânat intrarea în vigoare a acestei taxe. Însă trebuie să luăm în calcul că Primăria nu are nici logistica necesară pentru ca acest proiect să fie funcţional de la 1 ianuarie.
Nu este timp pentru montarea camerelor, pentru panouri, pentru realizarea infrastructurii, respectiv achiziţionarea soft-ului. Şi să nu uităm de reacţiile negative stârnite de această vinietă.
Astfel, în lunile ianuarie şi februarie, oficialii locali şi-au propus să facă o campanie de informare pentru şoferi şi abia apoi să aplice taxa.
- Tragedie în noaptea de Înviere. Un tânăr de 19 ani a murit ars de viu, în apartamentul său din Bucureşti....
- Vremea de Paște 2025. Temperaturile vor trece de 25 de grade. Unde va fi cel mai cald
- Imagini tragi-comice cu doi poliţişti locali, care se iau la trântă cu un şofer care a parcat ilegal
- Unde se găsesc cele mai ieftine apartamente cu două camere din București
- Un copil de 2 ani a căzut de la etajul 7 al unui bloc din Capitală. A supraviețuit, deși distanța era de peste...
Rămâne valabil ca maşinile euro 4 să fie taxate din 2021, pentru zonele deja stabilite de municipalitate, iar maşinile sub euro 3 nu vor mai avea deloc acces în centrul oraşului, iniţial, şi nici în restul Capitalei, din 2024.
Complet interzise în Bucureşti vor fi si maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 .
Costurile acestei taxe nu sunt mici, dar se dorește ca prin aplicarea acestor norme, prin banii încasați de la posesorii de autoturisme, să se revigoreze și bugetul central al Capitalei.
În total, peste 1,6 milioane de maşini non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 şi Euro 4 sunt înmatriculate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, mai mult de o treime fiind intens poluante.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰
Nu se mai pot adăuga comentarii la acest articol