Vinieta Oxigen, aplicabilă pentru Bucureşti, amânată pentru luna martie
Controversata taxă pe oxigen, care limitează accesul maşinilor poluante în Capitală, se amână! Şoferii ar fi trebuit să plătească rovinieta pentru Bucureşti peste doar trei săptămâni, de la 1 ianuarie, însă primarul general s-a răzgândit.
Controversata taxă pe oxigen, care limitează accesul maşinilor poluante în Capitală, se amână! Şoferii ar fi trebuit să plătească rovinieta pentru Bucureşti peste doar trei săptămâni, de la 1 ianuarie, însă primarul general s-a răzgândit.
Primăria susţine că, din motive de informare, a amânat intrarea în vigoare a acestei taxe. Însă trebuie să luăm în calcul că Primăria nu are nici logistica necesară pentru ca acest proiect să fie funcţional de la 1 ianuarie.
Nu este timp pentru montarea camerelor, pentru panouri, pentru realizarea infrastructurii, respectiv achiziţionarea soft-ului. Şi să nu uităm de reacţiile negative stârnite de această vinietă.
Astfel, în lunile ianuarie şi februarie, oficialii locali şi-au propus să facă o campanie de informare pentru şoferi şi abia apoi să aplice taxa.
- Medicamente expirate și alimente ținute lângă otravă de șoareci, vândute la negru în târgurile de vechituri...
- Prognoza meteo în Bucureşti pentru următoarele zile. Sunt aşteptate ninsori, vânt şi temperaturi negative
- Cum se circulă în Bucureşti după prima noapte de iarnă veritabilă. Primăria a scos 300 de utilaje pe străzi
- Cum răspunde Nicuşor Dan la acuzaţia că ar fi luat şpagă de la firma Nordis. Cine a încercat să-l mituiască
- Cod galben de ninsori, viscol şi polei. Prognoză specială emisă pentru Bucureşti
Rămâne valabil ca maşinile euro 4 să fie taxate din 2021, pentru zonele deja stabilite de municipalitate, iar maşinile sub euro 3 nu vor mai avea deloc acces în centrul oraşului, iniţial, şi nici în restul Capitalei, din 2024.
Complet interzise în Bucureşti vor fi si maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 .
Costurile acestei taxe nu sunt mici, dar se dorește ca prin aplicarea acestor norme, prin banii încasați de la posesorii de autoturisme, să se revigoreze și bugetul central al Capitalei.
În total, peste 1,6 milioane de maşini non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 şi Euro 4 sunt înmatriculate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, mai mult de o treime fiind intens poluante.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰