Antena LIVE

Curs valutar

Drumul Valea Doftanei – Brădet, alternativă la DN1. Autorităţile vor să modernizeze drumul judeţean

În așteptarea autostrăzii, autoritățile locale din Brașov și Prahova vor să modernizeze drumul județean dintre Valea Doftanei și Brădet, ca alternativă la DN1.

De la 26.02.2021, 15:59
WhatsApp
Fotografie ilustrativă - drum cu pietriș Shutterstock

Drumul Judeţean 102 leagă localitatea Valea Doftanei din Prahova de Brădet din Braşov. Reabilitarea şi modernizarea drumului sunt incluse într-un proiect implementat de Consiliul Județean Brașov, cu ajutorul Companiei Naţionale de Investiţii. Drumul care leagă cele două judeţe este o alternativă la DN1 care este sufocat de mașinile care circulă între capitală și munte. Pentru modernizarea drumului sunt necesare mai multe exproprieri în zona de pădure.

Reprezentanții CJ Brașov trebuie să stabilească modalitatea în care vor fi expropriate mai multe terenuri din zona drumului. „Am avut o întâlnire de lucru cu proiectanţii şi cu reprezentanţi ai Gărzii Forestiere Braşov, pentru a discuta despre modalitatea de scoatere din fondul forestier a unor suprafeţe de teren afectate de acest proiect investiţional. Lungimea totală a drumului este de aproximativ 24 de km, din care 13,684 km sunt pe teritoriul judeţului nostru. Din lungimea totală, 4,35 de hectare aflate pe teritoriul administrativ al judeţului Braşov şi 10,35 de hectare situate în aria teritorială a judeţului Prahova sunt incluse în fondul forestier, iar pentru realizarea lucrărilor este necesară schimbarea statutului juridic al respectivelor suprafeţe, prin scoaterea lor din fondul forestier”, a anunțat Adrian Ioan Veştea, președintele CJ Brașov.

Reabilitarea DJ 102, o prioritate

În august 2020, premierul de atunci, Ludovic Orban, a participat la semnarea studiului de fezabilitate pentru „Reabilitare şi modernizare DJ 102 I, Valea Doftanei (judeţul Prahova) – Brădet (judeţul Braşov), alături de ministrul Dezvoltării Ion Ştefan, ministrul Sănătăţii Nelu Tătaru şi ministrul Transporturilor Lucian Bode. Valoarea contractului este de 2.795.010 de lei cu TVA), iar durata contractuală de realizare a studiul de fezabilitate a fost de 4 luni.

În baza contractului vor fi realizate, pe lângă studiul de fezabilitate necesar reabilitării celor 24 de km de drum, şi celelalte studii necesare întocmirii documentaţiei de aprobare a indicatorilor tehnico-economici (studiul topografic, studiul geotehnic, planul de situaţie pe ridicare topografică, studiul de trafic, studiul hidraulic şi hidrogeologic, documentaţia pentru scoaterea din circuitul forestier, expertiza tehnică), precum şi obţinerea certificatelor de urbanism, a avizelor, acordurilor şi studiilor specifice, mai arată sursa citată

Obiectivul va fi realizat în cadrul Programului Naţional de Construcţii de Interes Public sau Social, implementat de Compania Naţională de Investiţii (CNI), instituţie sub autoritatea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA).

Citește și:
Lucrare gata, înainte de termen, în România? Tronsonul 2 de pe drumul expres Craiova - Piteşti ar putea fi deschis circulaţiei mai repede

Ce planuri are Cătălin Drulă pentru infrastructura din România

Noul ministru al Transporturilor speră să dea în folosinţă şi drumul expres din România - Valahia Expres - care va lega Bucureştiul de Târgovişte. Noua şosea ar trebui începută din inelul de centură, va avea 60 kilometri și va costa peste 200 milioane de euro. Experţii în infrastructură nu văd cu ochi buni proiectul.

Alte proiecte mari de care noul ministru a anunţat că se va ocupa sunt: continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, tronsonul de autostradă Braşov – Făgăraş şi extinderea Magistralei 5 de metrou până în Pantelimon.

Autostradă pentru Bucureşti

O autostradă pentru Bucureşti. Este proiectul ambiţios al Ministerului Transporturilor, care vrea ca lucrările la primul tronson să înceapă în două săptămâni şi să fie gata în doi ani. Asta în condiţiile în care nici măcar la această oră, centura Capitalei nu este finalizată.

Viitoarea Autostradă a Capitalei va înconjura Bucureştiul, dar şi centura şi va avea legătură directă cu Autostrada Soarelui. Scopul noii şosele de mare viteză este să decongestioneze traficul de transportul de mare tonaj. Un alt proiect ambiţios este Autostrada Bucureşti Sud, care ar trebui să fie finalizată la jumătatea anului 2023.

Autostrada Moldovei, fără termen de finalizare

Cel mai aşteptat drum de mare viteză din ţară, Autostrada Moldovei, a rămas fără un termen clar de finalizare. Ar trebui să lege Moldova de Transilvania, însă noul şef de la Transporturi spune că s-au făcut prea multe tâmpenii în proiect.

Despre Autostrada A8, noul ministru spune ca este cel mai greu proiect de infrastructura al Romaniei şi nu crede că va fi gata până în 2030. Autostrada Unirii, de la Tg. Mureş la Iaşi, ar urma să aibă o lungime de circa 311 km, iar aprobarea proiectului a fost obţinută în 2018. De atunci, nici măcar toate studiile de fezabilitate nu au fost obţinute.

Mihai Crăciun - Asociaţia Construim România: "Autostrăzile nu se construiesc prin legi. Dacă dăm o lege şi facem un heirup, se construieşte autostrada. Nu e adevărat. Autostrăzile, mai ales montane, se contruiesc greu. A8 trebuie prioritizat, dar realist să conştientizăm că va dura vreo 10-12 ani până când va fi completă".

Iar cum anul este abia la început, la fel şi guvernarea, sunt şanse mari ca şi alte proiecte de infrastructură să sufere modificări.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

autostrada bradet valea doftanei
Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?

DA

NU

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Rezultate oficiale vot diasporă – alegeri preşedintele României! Pe cine au...
Fanatik.ro
Publicat 24.11.2024
Fețe, fețe la prezidențiale – Imagini inedite cu candidații la vot (Galerie...
spotmedia.ro
Publicat 24.11.2024
Nu vă lăsați mințiți
spotmedia.ro
Publicat 23.11.2024
Meteorologii Accuweather anunță 3 zile consecutive de ninsori și viscol în...
Gandul
Publicat 24.11.2024
Secretul succesului suveranistului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale....
Adevărul
Publicat 24.11.2024
De ce Carmen Iohannis nu a votat alături de soțul său, Klaus Iohannis, la...
A1
Publicat 24.11.2024
Horoscopul zilei de 25 noiembrie 2024. Peștii sunt perfecționiști. Află ce se...
CaTine
Publicat 24.11.2024
Andrei Rotaru și Cristina, femeia pe care a părăsit-o pentru ispita Diandra, au...
spynews.ro
Publicat 22.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Alegeri prezidențiale 2024. Exit-poll, la ora 21.00. Marcel Ciolacu și Elena...
Click.ro
Publicat 24.11.2024
Cel mai sănătos fruct din lume. Are un scor nutrițional de 96 din 100
Useit
Publicat 24.11.2024
Doliu în lumea artistică din România! Artistul a suferit un infarct înaintea...
Redacţia.ro
Publicat 23.11.2024
Ce așteptări au românii de la noul președinte al țării: „O viață mai...
libertatea.ro
Publicat 24.11.2024
Cher a vorbit despre singurul bărbat care s-a despărțit de ea: „Am fost...
ZU
Publicat 24.11.2024
Biscuiți cu dovleac copt și ciocolată, plini de savoare și culoare
Hello taste
Publicat 24.11.2024
6 sfaturi pentru a reduce timpul petrecut de copii în fața ecranului
Deparinti
Publicat 24.11.2024
Cine este Călin Georgescu, independentul care l-a învins și pe George...
ziare.com
Publicat 24.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Lipsa de fier: simptome care trebuie să-ți dea de gândit
Medicool
Publicat 24.11.2024