Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Noi fisuri la stâlpii viaductului de la Aciliu, cel mai înalt pod din România. CNAIR a anunţat că pregăteşte o expertiză extinsă

Par să nu se mai termine problemele pe autostrada A1, mai exact pe tronsonul cuprins între Sibiu şi Sebeş. Au apărut noi fisuri la unul din pilonii viaductului de la Aciliu, cel mai înalt pod din România. Compania  Naţională de  Administrare a Infrastructurii rutiere a anunţat că pregăteşte o expertiză extinsă pentru a stabili ce lucrări trebuie realizate în zonă. Totuşi, oficialii de la Drumuri spun că problemele apărute nu pun în pericol circulaţia pe acest viaduct. Problemele apar la nici 9 ani de la inaugurarea acestui tronson de autostradă, în 2014, în plină campanie electorală.    

de Redactia Observator

la 15.09.2023 , 11:08

Anul acesta, Compania Naţională de Administare a Infrastructurii Rutiere a mai realizat o expertiză tehnică în urma căreia s-a stabilit că viaductul se afla într-o stare de degradare şi că a fost afectat de cutremurele din februarie 2023. 

Șofer: O şosea din asta cât se garantează până la o următoare intervenţie, o reparaţie curentă. Dar aici nu cred că e vorba de o reparaţie curentă, cred că e vorba de o neştiinţă, ori nu ai făcut lucrările cum trebuie. ca la carte.

CNAIR pregătește o expertiză extinsă

Vezi și

Din cauza noilor fisuri apărute la viaduct, CNAIR anunţă demararea procedurilor pentru realizarea unei expertize extinse, în urma căreia să fie identificate toate problemele apărute în ultimii ani. Problemele au apărut încă din 2019 când a fost constatată  distrugerea aproape în totalitate a sistemului de scurgere a apelor. Atunci au apărut crăpături de până la  2 metri adâncime în zona unuia dintre piloni. Reprezentanţii de la CNAIR  spun că aceste fisuri sunt de suprafaţă şi nu ar trebui să cauzeze probleme pentru că pilonii sunt foraţi la adâncimi mult mai mari.  Acum pe viaduct se circulă cu restricţii de viteză şi pe o singură bandă.

Lotul 3 al autostrazii A1 care include şi acest viaduct a fost inaugurat în 2014.

La scurt timp după aceea, au apărut  crăpături în autostradă, iar secţiunea de 22 de kilometri Sălişte-Cunţa a fost închisă. Autostrada a fost demolată şi apoi reconstruită pe un segment de aproximativ 300 de metri. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Noi fisuri la stâlpii viaductului de la Aciliu, cel mai înalt pod din România. CNAIR a anunţat că pregăteşte o expertiză extinsă