Antena Meniu Search
x

Poți mânca sănătos chiar dacă îți plac dulciurile. Iată ce alegeri să faci

Bucătăria vegană și raw-vegană a prins avânt în România în ultimii ani și mulți au transformat-o într-un stil de viață. Însă și mai mulți au ales să o încerce, chiar și sporadic, tocmai pentru că oferă o alternativă la produsele animale precum ouăle, laptele, carnea sau brânza de vaci. 

De Redactia Observator la 28.08.2021, 10:47
felie de tort raw vegan
Poți mânca sănătos chiar dacă îți plac dulciurile. Iată ce alegeri să faci - Profimedia Images

Dacă în zona main course carnea a putut fi înlocuită cu succes din farfuriile gurmanzilor, în zona de deserturi lucrurile s-au mișcat puțin mai greu. Motivul? Toate aceste ingrediente enumerate mai sus (laptele, ouăle, brânza) apar frecvent în compoziția deserturilor și părea chiar imposibil de realizat un dulce și gustos și arătos doar din ingrediente de origine vegetală.

Ca să nu mai spunem că, pe lângă aspect și gust, un desert vegan (sau raw vegan) trebuie să fie și echilibrat din punct de vedere nutrițional.

Trebuie subliniat aici un aspect extrem de important. Deși la începutul articolului ne-am referit la ”bucătăria vegană și raw vegană”, trebuie stabilit că cele două sunt diferite, deși nu e greșit nici dacă le așezăm temporar sub această ”umbrelă” încăpătoare. Simplu și foarte pe scurt, diferența între cele două constă în faptul că raw vegan se referă la acele preparate fără produse animale și fără procesare termică.

Așadar, alimentația raw vegan este vegetală, în stare crudă, și extrem de restrictivă, în vreme ce alimentația vegană permite fierberea, prăjirea sau coacerea preparatelor vegetale.

Principalele ingrediente în rețetele de dulciuri vegane și raw vegane

Ingredientele principale care se folosesc la prepararea dulciurilor vegane și raw vegane sunt nucile, fulgii de cocos, curmalele, stafidele, untul de cacao și cocos, dar și fructele de orice fel. Principalul lor beneficiu este acela că mențin indicele glicemic constant pe o perioadă lungă și sunt extrem de potrivite și pentru copii, ca alternativă la dulciurile din comerț.

Atenție, pentru că sunt sănătoase și nutritive asta nu înseamnă că sunt mai puțin periculoase pentru silueta. Unele dintre preparate pot deveni extrem de bogate în calorii, în funcție de compoziție, și trebuie consumate cu atenție.

Cu puțină imaginație poți face orice blat de prăjitură combinând migdale, brânză de caju sau avocado, ori biscuiți fără făină, doar cu ovăz, curmale, piure de mere și scorțisoară, numai buni de ronțăit la micul dejun.

Dacă nu ești convins că gustul se poate ridica la înălțimea pretențiilor, descarcă aplicația eatZZ și caută acolo deserturile prietenilor de la Ohvăz și convinge-te de unul singur. Poftă bună!

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Sanatate » Poți mânca sănătos chiar dacă îți plac dulciurile. Iată ce alegeri să faci