Antena Meniu Search
x

Cum s-a impus industria de gaming în România în timpul pandemiei

Statul în casă în vremea stării de urgenţă a fost mai uşor pentru pasionaţii de jocuri pe calculator. Copiii, şi nu numai, petrec ore în şir în fiecare zi jucându-se sau chiar urmărind alţi tineri, pe internet, în timp ce se joacă. Şi nu este doar un mod de a petrece timpul liber. Anul acesta industria jocurilor depăşeşte veniturile din industriile de film şi muzică la un loc. Iar cei care fac din joacă o afacere pot câştiga bani frumoşi de la vârste fragede.

Andre Rotaru
de Andre Rotaru

la 24.08.2020, 01:53

Sursa Foto: iStock by Getty Images Vezi și
  • Industria de gaming produce aproximativ 150 - 160 de milioane de dolari.
  • Vânzările de jocuri au crescut în perioada carantinei.

La doar 7 ani, Edward vrea să devină gamer. Petrece între 2 şi 3 ore în fiecare zi pe telefon, acolo unde urmăreşte alţi gameri.

Edward: Pot să stau oricât vreau, pentru că am şi pe televizor Youtube şi urmăresc.

În 2020 industria jocurilor pe calculator ar putea genera în jur de 152 de miliarde de dolari. Comparativ, producţiile cinematografice vor ajunge la 41,7 miliarde iar muzica alte 19,1 miliarde. Astfel, jocurile vor produce de două ori mai mulţi bani decât celelalte două industrii la un loc. Un rol important îl au cei care se filmează în timp ce se joacă şi mai apoi publică filmuleţele pe internet. Este şi povestea lui Mădălin, care în 3 ani a strâns peste jumătate de milion de urmăritori. 

Mădălin, gamer: M-am străduit în fiecare zi să postez un episod dimineaţa, un livestream să fac seara. M-am ocupat extraordinar de mult de canal pentru a creşte.

Însă aproape fără să îşi dea seama, Mădălin muncea din greu. Aşa ajung mulţi tineri din domeniu să îşi construiească adevărate studiouri de unde transmit în direct meciuri disputate cu oponenţii virtuali. Iar investiţia pentru a ajunge aici este impresionantă.

Mădălin, gamer: Am băgat destul de mult, adică am două jocuri în care pot spune sigur că am băgat undeva la 5000 de euro numai în jocuri.

Marius Radu, co-fondator Bucharest Gaming Week: Banii generati adusi in industria noastra de marile studiouri din tara, marile si micile studiouri din tara se situeaza undeva la 150-160 de milioane de dolari.

O sumă imensă pe care studiourile de film ar putea să o recupereze, spun criticii, tot cu ajutorul jocurilor.

Irina Margareta Nistor, critic de film: În general, întotdeauna au avut înţelepciunea să fie în paralel. Aşa cum în paralel apăreau tot felul de produse legate de film, fie ca erau tricouri, brelocuri si aşa mai departe ca să îşi mărească vânzările în direcţia asta şi atunci când foloseşti un joc video care are nişte personaje cinematografice sau porneşte de la o poveste de genul ăsta atunci ele merg îmbinate.

De ajutor în creşterea vânzărilor a fost şi pandemia. Mai multe studii arată că vânzările de jocuri pe platformele on-line au crescut masiv în perioada carantinei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi se par deplasate unele declaraţii ale Înaltpreasfinţitului Teodosie?

Observator » Tehnologie » Cum s-a impus industria de gaming în România în timpul pandemiei